خرید از سراسر دنیا


» مد 2022: طراحان چگونه با متاورس کنار می آیند؟

مد 2022: طراحان چگونه با متاورس کنار می آیند؟

مد 2022: طراحان چگونه با متاورس کنار می آیند؟

دنیایی را تصور کنید که در آن هویت دیجیتال شما به اندازه هویت واقعی شما مهم است. جایی که برای خود مجازی تان به دارایی ها و وسایلی مانند پول (ارز رمزنگاری شده)، خانه (شاید بر اساس Minecraft ساخته شده است) و لباس نیاز دارید.

از آنجایی که ما به طور فزاینده ای زندگی خود را به صورت آنلاین می گذرانیم، مارک های مد روی این ایده شرط بندی می کنند که برخی از مصرف کنندگان با راه اندازی مجموعه های لباس دیجیتال و همکاری با پلتفرم های بازی در حال حاضر هستند. در سال 2022، پرطرفدارترین روندها و مورد انتظارترین راه‌اندازی‌ها در گوشه کنار قرار نخواهند گرفت، بلکه در حالی که طراحان به کشف متاورس می‌پردازند، روی صفحه‌های ما نمایش داده می‌شوند.

اصطلاح متاورس توسط نویسنده داستان های علمی تخیلی نیل استفنسون در کتابش در سال 1992 برف سقوط ابداع شد. این فضایی است که در آن انسان ها در یک محیط مجازی به عنوان آواتارهای سه بعدی تعامل دارند.

امروزه با کار، معاشرت، یادگیری و گذراندن اوقات فراغت خود در اینترنت، این کمتر شبیه داستان‌های تخیلی می‌شود، اما تفاوتی اساسی بین زندگی کنونی ما و متاورس وجود دارد.

من متاورس را به عنوان یک فضای مجازی توصیف می کنم که به یک محیط اجتماعی یا بازی محدود نمی شود. این یک دنیای مجازی است که می توانید مثلاً در همه فضاها لباس دیجیتالی یکسانی بپوشید. کریستینا دیمیتروا، مشاور برند و بنیانگذار پلتفرم مد و فناوری Interlaced، می‌گوید: «این هنوز وجود ندارد، اما مقدمات آن فراهم شده است.

بسیاری از زمینه‌های ورود مد به دنیای متاورس ( متاورز ) در سال 2021 فراهم شد و راه را برای اتفاقات بزرگ‌تری در سال آینده هموار کرد. در ماه می، گوچی گاردن در Roblox راه اندازی شد، یک فضای مجازی مارک دار شامل اتاق هایی با موضوع کمپین های تاریخی و مکانی برای امتحان و خرید لباس های دیجیتال با نسخه محدود از این برند.

دیمیتروا می‌گوید که این محو شدن بین دنیای فیزیکی و مجازی چیزی است که در سال 2022 بیشتر شاهد آن خواهیم بود. «به‌عنوان یک گیمر، می‌توانید برای پوسته‌ها پول پرداخت کنید یا آن‌ها را در بازی به دست آورید یا بیرون بروید و یک محصول واقعی را از فروشگاه‌های منتخب بخرید. برای پوشیدن آن در زندگی واقعی فکر می‌کنم مارک‌های بیشتری را شاهد باشیم که به دنیای آنلاین و آفلاین مانند این متصل می‌شوند.»

این چیزی است که طراح چارلی کوهن نیز امسال با همکاری پوکمون، فروشگاه بزرگ Selfridges و شرکت تولید RYOT Lab به بررسی آن پرداخت. کوهن مجموعه‌ای از لباس‌های دیجیتالی و فیزیکی را ایجاد کرد که از طریق Electric/City، دنیای مجازی میزبانی شده در وب‌سایت Selfridges، که خریداران می‌توانستند کاوش کنند و با آن تعامل داشته باشند، فروخته می‌شد.


سرمایه گذاری بعدی کوهن، که به زودی راه اندازی می شود، یک قدم به متاورس نزدیک تر است. او به یورونیوز می‌گوید: «سال گذشته را صرف ساختن RSTLSS کرده‌ام، پلتفرمی که به هنرمندان، برندها و طرفدارانشان اجازه می‌دهد تا به راحتی پوشیدنی‌های سفارشی متاورس را ایجاد کنند. «تعامل‌پذیری تمرکز اصلی مد دیجیتال در سال 2022 خواهد بود - توانایی جابه‌جایی کمد دیجیتالی خود در چند بازی و فضاهای اجتماعی».

مد زودگذر؟ احتمالا نه

این آزمایش‌های اولیه در قلمرو مجازی ممکن است مانند یک حقه به نظر برسند، اما دلیل خوبی وجود دارد که باور کنیم این چیزی بیش از یک مد گذرا است. با تغییر نام فیس بوک به متا برای منعکس کردن دامنه کار خود که شامل ساخت متاورس می شود، احتمالاً باعث ایجاد انگیزه در پشت فعالیت برند در این فضا می شود.

جیمز جوزف، آینده‌نگر و سردبیر مجله فناوری و فرهنگ آینده CYBR، توضیح می‌دهد:

فکر کنید که فیس بوک چقدر بزرگ است، و اینگونه است که آنها در حال حرکت هستند، و بسیاری از مردم از آن پیروی می کنند. بسیاری از مردم NFT ها را نمی فهمند، رمزنگاری را نمی فهمند و نیازی هم ندارند. اتفاقی که خواهد افتاد این است که بدون اینکه واقعا بدانند به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل خواهد شد.»

دیمیتروا جذابیت این دنیا را برای برندهای مد توضیح می دهد: «برای برندهای مد، راه دیگری برای بازار فراهم می کند. گیمر کلیشه ای کسی نبود که برندهای مد به طور سنتی هدف قرار می دادند. شما احتمالا به پسری 13 ساله فکر کنید که در اتاقش تنقلات می خورد، اما در واقع، بسیاری از گیمرها زنان و افرادی هستند که علایق دیگری خارج از بازی از جمله مد دارند، بنابراین منطقی است. همچنین افرادی که بازی‌هایی مانند Fortnite، Roblox و Animal Crossing را انجام می‌دهند، واقعاً با این پلتفرم‌ها درگیر هستند، بنابراین اگر بتوانید به تجربه آن‌ها ارزش اضافه کنید، این یک استراتژی برند عالی است.»

در حالی که ما منتظر فعال‌سازی‌های بیشتر برند متاورس هستیم که مطمئناً در سال 2022 اعلام می‌شوند، برخی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌ها از خود شرکت‌های فناوری می‌آیند. یکی از موردانتظارترین راه‌اندازی‌هایی که برای سال 2022 برنامه‌ریزی شده است، Microsoft Mesh است که با امکان حضور کاربران با هدست‌های VR در دنیای مجازی و تعامل با اشیاء مجازی، جلسات تیم‌ها را به سطح جدیدی می‌برد.

برای مد، این می‌تواند به معنای میزبانی نمایش‌های کت‌واک دیجیتال باشد که در آن مهمان‌ها احساس می‌کنند که آنجا هستند یا قرارهای خرید شخصی ارائه می‌دهند که از راه دور با یک آرایشگر ملاقات می‌کنند تا جدیدترین مجموعه‌های دیجیتال را به آنها نشان دهند.

متاورس در راه است و برندهای مد می خواهند مطمئن شوند که شما برای آن لباس پوشیده اید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده